Mediatel - firemný online marketing

Všetko, čo by ste mali vedieť o Google Business Profile

- 9. mája 2022
Kategórie
ilustrácia - web

Google Business Profile je profil od spoločnosti Google, ktorý je možné vytvoriť pre všetky typy firiem. Na veľkosti nezáleží, Google Business Profile alebo predtým Google My Business si môžete založiť ako živnostník, malý podnik i veľká spoločnosť. Google Business Profile ponúka mnohé atraktívne výhody a funkcie, ktoré sa vám rozhodne oplatia. Zistite viac v nasledujúcich riadkoch.

Čo je to Google Business Profile, teda GBP?

Google Business Profile alebo Google Firemný Profil je služba od spoločnosti Google, ktorá ponúka možnosť vytvoriť si firemný profil. Tento profil sa následne zobrazuje vo vyhľadávaní Google ako aj v Google Mapách všetkým používateľom, ktorí hľadajú vašu firmu, alebo firmy podobné tej vašej v danej lokalite. Google Business Profile je skvelým zdrojom informácií o vašej firme či značke, pomáha budovať vašu online identitu a taktiež vám môže pomôcť prilákať nových zákazníkov. Vďaka prepojeniu s Google mapami je záznam o vašej firme dostupný aj priamo v navigácií. Vaši potenciálni zákazníci vás tak môžu navštíviť, ale taktiež kontaktovať a prezrieť si váš web jedným kliknutím. Zistite, čo všetko Google Moja firma, teda Google Business Profile ponúka.

Google Moja firma alebo po novom Google Firemný profil

Čo všetko môžete zverejniť v rámci Google Business Profile?

Google Business Profile ponúka komplexný profil, ktorý ponúka možnosť pridávania a aktualizovania rôznych informácií o vašej firme. Okrem toho je možné doň pridávať vizuálny a audiovizuálny obsah, čím zatraktívnite váš biznis a priblížite ho vašim zákazníkom. Google Business Profile je výhodný tak pre začínajúce firmy, ako aj pre tie, ktoré už na trhu pôsobia dlhší čas. Google Firemný Profil môže prilákať množstvo nových potenciálnych zákazníkov a naštartovať tak návštevnosť vášho webu.

Základné údaje a informácie o firme

V prvom kroku máte na Google Business Profile možnosť vyplniť všetky údaje o vašej spoločnosti, ako napríklad názov, adresa sídla či prevádzky, otváracie hodiny, kontaktné údaje (telefón, email, webovú stránku, profily na ostatných sociálnych sieťach). Tieto údaje zároveň môžete aktualizovať a meniť podľa potreby – napríklad v prípade zmeny názvu, webu či otváracích hodín počas sviatkov. Vďaka aktuálnym informáciám na Google Business Profile budú vaši zákazníci vždy informovaní čím predídete nepríjemným nedorozumeniam.

Vytvoríme vám firemný profil Google Moja Firma a budeme ho efektívne spravovať.

Príspevky v Google Business Profile

Vizuálny a audiovizuálny obsah v podobe fotiek a videí je skvelý a efektívny spôsob, ako osloviť  a zaujať množstvo nových zákazníkov. V rámci služby Google Firemný Profil môžete jednoducho pridávať príspevky rôzneho typu podľa vašich potrieb. Publikovať môžete napríklad fotky vášho sortimentu produktov, rôzne atraktívne novinky alebo videá z realizácie vami ponúkaných služieb. Fotografie, infografiky, videá či iný pravidelne publikovaný materiál vám pomôže vzbudiť pozitívny prvý dojem a sympatie u potenciálnych zákazníkov, čo ich automaticky priblíži k nákupu práve u vás. Ukážte vašim zákazníkom vašu výrobu či realizáciu.

Príspevky na Google Business Profile ponúkajú i priestor na krátky textový popis a dôležitého call-to-action tlačidla, ktoré môže používateľov vyzývať k objednávke, nákupu, návšteve webu či získaniu ďalších informácií.

Recenzie a hodnotenia

Každý zákazník si pred kúpou overuje danú spoločnosť prostredníctvom názorov existujúcich zákazníkov, teda prostredníctvom recenzií. Keďže Google Business Profile ponúka komplexnosť (všetko potrebné na jednom mieste), výnimkou nie sú ani recenzie či možnosť hodnotenia vašich služieb, produktov i zákazníckeho prístupu. Získajte pozitívne recenzie a hodnotenia a oslovte tak množstvo nových potenciálnych zákazníkov. V rámci recenzií i hodnotení v Google Business Profile máte tiež možnosť komunikovať so zákazníkmi a odpovedať im na akékoľvek otázky.

Získavanie relevantných recenzií a vašich odpovedí na ne pomáha budovať pozitívny imidž vašej značke v očiach mnohých používateľov. Okrem toho môžete prostredníctvom Google Business Profile vyzývať ľudí na nákup či objednávku u vás a to tým, že ich budete neustále informovať o novinkách, limitovaných edíciách, atraktívnych zľavách a pod.

Google Business Profile je výhodný tak pre začínajúce firmy, ako aj pre tie, ktoré už na trhu pôsobia dlhší čas

Dôvody, prečo Google Business Profile oplatí

Firemný profil na Google Business Profile ponúka množstvo skvelých výhod, pre ktoré sa rozhodne oplatí. Okrem budovania značky a dobrého imidžu uľahčuje Google Business Profile komunikáciu so zákazníkmi a pozitívny vplyv má aj na samotné SEO. Poďme si priblížiť niektoré z výhod.

Všeobecne platí, že ak o vás zákazník dokáže nájsť relevantné a aktuálne informácie, vzbudzuje to u neho lepší dojem o vašej firme a zároveň zlepšuje i vašu dôveryhodnosť. Na Google Business Profile viete uviesť a aktualizovať základné údaje, kontakty a taktiež rôzne špecifické informácie ako napríklad, či poskytujete rozvoz jedla, či má vaša prevádzka terasu alebo možnosť platby kartou.

Ak bude váš firemný profil na Google Business Profile dôkladne vyplnený a optimalizovaný, pri zobrazovaní sa v lokálnych výsledkoch vyhľadávania. Nie len používatelia, ale aj vyhľadávacie roboty Google vás budú pozitívne vnímať, čo znamená, že vďaka profilu na Google Business Profile zlepšíte i vaše lokálne SEO.

Google Business Profile poskytuje i nové cenné dáta o vašich potenciálnych zákazníkoch. Získajte vďaka Google Business Profile väčší prehľad o aktivite potenciálnych zákazníkov, ktorí vás vyhľadávajú v Google. Zistite ako vás našli, odkiaľ k vám najviac prichádzajú a kedy je ich aktivita najfrekventovanejšia. Získané informácie vám pomôžu pri rozhodovaní o ďalších marketingových aktivitách.

Chcete mať aj vy váš firemný profil na Google Business Profile už dnes? V tom prípade neváhajte a kontaktujte náš tím. Radi vám pomôžeme s vašim online biznisom.

Mohlo by vás zaujímať