Otrasie mobile-first indexácia slovenským internetom?

 

Ak používate Google Search Console, dnes ráno vás určite čakal vo vašej mailovej schránke nenápadný e-mail, ktorý vám oznamoval, že mobile-first indexácia je dostupná aj pre Vašu webovú stránku. Čo to vlastne pre Vás znamená?

Pevne veríme, že nič, veď máte responzívny web s kvalitným obsahom a s nízkou mieru odchodu pri návštevách webu z mobilných zariadení. Google vydal v uplynulých rokoch viacero aktualizácií svojich algoritmov, ktoré mali silný motivačný charakter pre majiteľov neresponzívnych webov, najmä keď tieto webové stránky zaznamenali prvé prepady.

Vlna prepadov na Google zrejme nehrozí

Týmto e-mailom Google oznámil majiteľom stránok, že pri zbieraní údajov z webov "prečíta" najskôr mobilnú verziu webu a až potom verziu pre desktop. Veľa webových stránok totiž optimalizuje obsah webu priamo pre mobilné návštevy, čím dosahujú väčšiu relevanciu webu v konkurenčnom boji a tým aj vyššiu mieru konverzie z mobilov.

Tento krok Googlu bol očakávaný, keďže mobilné návštevy už prekonali návštevy zo stolných počítačov a podobný trend vidíme aj v štatistikách Zlatých stránok a rovnako aj pri vyše 900 klientských weboch v našej správe.

parallax background

Čím ďalej tým viac ľudí surfuje na internete na mobilných zariadeniach. Majitelia stránok musia na tento trend reagovať. Oslovenie "mobilných" zákazníkov môže byť v konečnom dôsledku silná konkurenčná výhoda.

 

Čaká nás ďalší update algoritmov?

Žiaľ, na túto otázku nepozná odpoveď, okrem samotného Googlu, nikto. Trendy sú však jasné - Google chce svojim používateľom dodávať stále viac a viac relevantný obsah. Medzi dôležité faktory patrí aj responzivita, rýchlosť načítania webu, ale aj dobrá prehľadnosť pri prezeraní webu na mobile či tablete. No ako tvrdí Google, výnimka potvrdzuje pravidlo aj v tomto prípade.

 

Ranking závisí od množstva faktorov. Môžeme zobrazovať používateľom aj taký obsah, ktorý nie je priateľský pre mobilné zariadenia, alebo má príliš pomalé načítavanie, ak mnohé iné signály určia, že je to stále najrelevantnejší obsah, ktorý je v danom momente na internete dostupný, uzavrel Google.