Mediatel - firemný online marketing

Live chat – okamžitá zákaznícka podpora 💬

- 5. novembra 2020
Kategórie
ilustrácia - web

V online prostredí sa čoraz viac darí internetovým obchodom, mediálnym portálom či online magazínom. Najmä pri e-shopoch je ideálne zabezpečiť online zákaznícku podporu, aby mali zákazníci k dispozícií odpovede na ich otázky či podnety v reálnom čase. A práve live chat môže byť tou najefektívnejšou formou zákazníckej podpory. Čo to vlastne live chat je, ako funguje a prečo sa oplatí mať ho webovej stránke sa dočítate v našom článku.

Live chat – forma zákazníckej podpory

Live chat je forma zákazníckej podpory, prostredníctvom ktorej sa zákazník dokáže spojiť s prevádzkovateľom webu, e-shopu alebo operátorom online v reálnom čase. Na webovú stránku sa umiestni live chat okno, prostredníctvom ktorého vás zákazník kontaktuje a vy s ním môžete komunikovať a zodpovedať mu jeho otázky.

Existujú rôzne služby ponúkajúce live chat zákaznícku podporu. Niektoré je tiež možné prepojiť s aplikáciou Whatsapp alebo Messenger. Správca vášho webu vám môže odporučiť aj implementovať ten správny live chat pre vás.

Live chat pre vašu webovú stránku

Výhody funkcie live chat z pohľadu zákazníka

Mať v súčasnosti funkciu live chat na webovej stránke so sebou prináša mnohé výhody. Z pohľadu používateľa a potenciálneho zákazníka je táto forma zákazníckej podpory znakom, že spoločnosť chce svojim zákazníkom vyjsť maximálne v ústrety. Taktiež pomáha znižovať anonymitu a zvyšuje dôveryhodnosť. Vďaka live chatu sa zákazníci cítia vážení a dôležití.

V prípade e-shopov je live chat pre zákazníka užitočný a to najmä v prípade, že webovú stránku navštívil prvýkrát. Vďaka funkcií live chat sa môže okamžite spojiť s niekým kompetentným, ktorý ho ľahko nasmeruje, prípadne zodpovie všetky otázky. Nemusí tak čakať niekoľko hodín na odpoveď na email, prípadne vyvolávať na telefónne čísla a čakať nekonečné minúty na linke pri otravnej znelke. Používateľ pri návšteve webovej stránky či e-shopu jednoducho zadá svoju otázku do okienka. Následne si počká na odpoveď, pričom sa môže venovať inej činnosti. Niekoľko prieskumov už dokázalo, že väčšina potenciálnych zákazníkov preferuje ako zákaznícku podporu práve live chat.

Dôvody, prečo sa live chat firmám oplatí

Okrem viacerých výhod, ktoré live chat ponúka potenciálnym zákazníkom má táto forma zákazníckej podpory niekoľko plusov aj pre samotné spoločnosti. Live chat je oveľa efektívnejší a rýchlejší spôsob ako poskytovať nepretržitú zákaznícku podporu. V prípade telefonickej zákazníckej podpory vybaví jeden telefonický operátor v daný moment iba jedného používateľa, ktorému sa naplno venuje. V prípade live chat však jeden operátor dokáže naraz komunikovať online aj s dvomi či tromi zákazníkmi naraz. Vďaka tomu dokáže live chat zásadne znížiť vaše náklady na zákaznícku podporu.

Mať live chat na vašom webe či eshope môže byť účinný marketingový nástroj. V súčasnosti existujú systémy, ktoré umožňujú automatické oslovenie potenciálneho zákazníka pri návšteve vašej stránky. V prípade, že používateľ navštívi niekoľké podstránky v rámci vášho webu a zdrží sa na ňom viac ako pár minút, systém live chat ho automaticky osloví s otázkou čo hľadá, potrebuje alebo či sa dá s niečím poradiť. Ak používateľ zareaguje, komunikáciu prevezme operátor. Ten následne môže výrazne ovplyvniť nákupné správanie používateľa.

Live chat ako forma zákazníckej podpory zohráva dôležitú úlohu aj pri analýze správania vašich zamestnancov. Vďaka nemu viete vyhodnotiť, či bola komunikácia zo strany vašich zamestnancov prívetivá, ochotná a v súlade s vašimi pokynmi. Viaceré live chat platformy ponúkajú históriu komunikácie, ktorú si viete pozrieť a zhodnotiť tak súčasný stav. Po každej konverzácií, ktorá na live chate prebehne majú používatelia možnosť ohodnotiť samotného operátora a úroveň zodpovedania ich otázok. Práve tieto údaje vám poskytnú cennú spätnú väzbu o komunikácií s potenciálnymi zákazníkmi.

Live chat – okamžitá zákaznícka podpora 💬 - 1

Záver

Pri uvažovaní o zavedení funkcie live chat na váš web však treba mať na pamäti dôležitosť nepretržitej komunikácie. Ak sa raz rozhodnete pre live chat, treba sa oň náležite starať a vždy pravidelne odpovedať na otázky potenciálnych zákazníkov. V opačnom prípade vám ignorovanie zákazníckych dotazov môže uškodiť.

V rámci realizácie webových stránok pre vás zabezpečíme zriadenie funkcie live chat presne podľa vašich požiadaviek a potrieb. Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať ohľadne webových stránok alebo funkcie live chat.

Mohlo by vás zaujímať